Närmare o närmare dagen D

Usch vad tiden går fort. Snart är det Jul igen!
Jag har släppt ganska många måsten till julhelgerna.

Inga 7 sorters kakor, bakar pepparkakor med barnen sedan blir det någon kaksort o lussebullar bara.
Städar inte från golv till tak utan det nödvändigast ( som vanligt alltså).
Jag tycker att det är väldigt mysigt med jul, men vill inte vara irriterad o trött på julafton.
Rörost är ett måste för mig, annars köper jag det mesta färdigt.

På Tisdag ska jag klippa mig  i alla fall + färgning.

I kväll ska jag följa med Hanna o titta på en ny gymnasieskola som öppnar här i Sundsvall till hösten.
Den har hästinriktning o samarbetar med Kungsnäs. Så nu kanske hon inte behöver gå på Nordvik.

I natt var Jonas hemma och då blev det väldigt trångt när pojkarna kom inatt.
Jag bökade o stökade runt i sängen medans Jonas snarkade o Hanna pratade i sömn i rummet bredvid.
När jag sover vill jag gärna ligga i "framstupa sidoläge", på sidan med det undre benet uppdraget och det andra rakt.
Har ni någon favorit ställning? För att sova alltså :)

I går hämtades den sista valpen, till Sollefteå.

Det var faktiskt lite gnälligt i går kväll när de andra skulle sova. Kanske de saknade sin syster.

Otroligt fint väder idag. Lite ovant kallt i morse, -9, men nu strålar solen också lite nysnö som kom inatt.

Har målat på insidan av förnsterkarmen i badrummet uppe. Vi renoverade där för snart 1 1/2 år sen, men blev aldrig av att måla fönstret. Nu är det i alla fall gjort.

Mycket blir det så att det fattas någon list här o där o.s.v.

Nu ska Anton o jag gå ut ett tag.
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ligger som dig, helst på vänster sida. Men just nu går det inte att sova här pga en hund ute i hundgården som tok skäller...grrrrr

2008-11-20 @ 20:27:09
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Therese

Berätta gärna mer om skolan, min syster hade ju tänkt söka nordvik men det vore ju kanon om hon kan läsa i sundsvall =)

2008-11-20 @ 22:27:55
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Söta Helene Du får inte nöja dig med en svensk fattig bonde med din kunskap,skönhet o öppenhet måste du vidga fin vy!! Se utanför sveriges gränser vill du ha hjälp messa mig !

2011-11-11 @ 22:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0