Äntligen update!!!

Mycke nu!!

Tiden bara svischar iväg.
Jag har ägnat mycket tid till den nya hästen.
Moa och jag turas om att rida och markträna den. Det går förhållandevis bra. Freddy är van att ha bomull i öronen när han blir körd och lastad. Nu, utan tussar i öronen, så reagerar han på alla oväntade ljud. Jag försöker mest att sitta ner i traven så att han får till en lite lugnare trav. Vi tränar halter o volter. Ibland blir det lite krumsprång. I onsdags var Moa med på lektion med Freddy och dom var jätteduktiga. Några gånger trixade han lite.

Tack Sussi för att jag fick låna Seidur!
Och tack systrarna Gradin för hjälp med bråkig häst!

Tiden har också gått åt till att tapetsera o lägga golv uppe, där Jonas o jag ska ha vårat sovrum nu.
Jag har svurit många ramsor över tapeterna som jag köpte. Dom bubblade o var jättesvåra att skära till. Jag åkte o köpte nytt tapetklister, men det var samma visa. Nu sitter dom i alla fall där. Ska spika dit lister i morgon, så då kan vi börja flytta upp.

Förra lördagen sov vi uppe i stugan. Vi fiskade lite men fick inget. Det var ganska kallt, så vi fick elda hela natten så att inte Albin o Anton skulle frysa. På kvällen hade vi främmande av Olle och sedan spelade vi kort o berättade spökhistorier. Mysigt!

I går hittade vi en huggorm som var påkörd nere vid vägen. Pojkarna tyckte att det var väldigt spännande.
Tur att inte Jonas var hemma, han hatar ormar.

Nästa projekt här hemma är Albin o Antons rum uppe. Jag såg så fina "pojk"-sängar på IKEA idag.

Nu är det time för mockning. Hanna o Emma är ute o rider så dom har redan mockat sina boxar.

Jag har fixat en ny hemsida till Lindberga 4h-klubb också. http://lindberga4h.zmn.se

Ha en bra helg!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Äntligen lite uppdatering. Det verkar vara full fart hos er inte konstigt att du inte har tid att blogga. Kan tro ni får det fint.
Kram

2007-09-07 @ 18:24:03
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Jenny G

Kul attt du har uppdaterat.. Vilket skitväder,det blir blött åt jägarna..
Kram

2007-09-08 @ 06:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0