MENINGEN MED LIVET!?

Har nyss tittat på Hästmannen på tv'n.
Vilket orginal.....      Är han lyckligare än oss vanliga?? Eller är det vi som inte har förstått meningen med livet.

När jag åkte hem från jobbet idag så tänkte jag för mig själv: Från och med nu ska jag inte skrika åt mina barn utan förklara för dem vad jag menar och vill att de ska göra.    Visst låter det fint.

När Anton 2 hoppade i sängen för femte gången o Moa 16 tjatade om byxor som hon måste ha, samtidigt som Albin 5 sprang till kylskåpet o ville ha fika( fast vi nyss hade ätit middag), då kom elaka mamman fram igen.

Behöver väl komma till Dr Phil o få några goda råd kanske:).

I morgon ska jag försöka "röja" här hemma o tvätta undan lite mer än vanligt.

Och naturligtvis ska jag ju börja banta----det är ju måndag!!

Nu har jag låtit ganska negativ men jag vet innerst inne att meningen med mitt liv är mina barn o sambo o övrig familj.
Nu ska jag säga godnatt till Moa oGlenn o sedan ska jag försöka sova.

Sleep Well!


Kommentarer
Postat av: Carro

Du gör det bra, Helen.Med allt vad det innebär att ha fem barn i så utspridda åldrar.Det kan inte vara lätt alla gånger....

2007-03-05 @ 09:39:01
Postat av: anna

Jag såg också hästmannen. Vilket liv!!
Det måste ju slå om i huvudet om man bara har samtal med sina djur.

Har själv tonårsbarn som är väldigt olika i humöret. En som är lugnet själv o den andra är en riktig hetsporre, trots samma uppfostran så är de så olika...

2007-03-05 @ 20:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0