Vad är det som går o går.............

Efter jobbet idag så hämtade jag Anton på dagis o sedan skulle jag hämta Albin från ett kalas. Där blev vi kvar en stund eftersom de precis skulle äta glass o fiska i fiskedamm.
När vi kom hem hade tiden runnit iväg o klockan var nästan 18.00. Albin var mätt o nöjd men alla andra var vrålhungrig (eftersom jag tar med mig kylskåpet när jag jobbar). Trots flera rynkade näsor så ställde jag fram gårdagens lasagne vid micron. -Ös upp o värm själva, sa jag.
Skönt att slippa ställa sig vid spisen.

Jonas kommer inte hem förrän imorgon. Det blir långa veckor. Det känns ganska tungt att vara ensam om allt ansvar hela veckorna. Du som har så stora barn, säger många. De är ändå barn eller rättare sagt, hormonstinna tonåringar o de är inte alltid roliga att tas med.

När Jonas kommer hem är det så mycket jag vill hinna med själv, plus att jag vill umgås med honom.


Ibland. när tvätthögarna är större än vanligt o kylskåpet står tomt, golvet är fläckigt av hundtassar o saft, samtidigt som någon tjatar om nya kläder o en håller på att svälta ihjäl: då vill jag helst bara sätta mig ner o grina o skrika, men som vuxen får man svälja det tills man är ensam.
Men trots allt så vet jag att jag älskar mina barn mer än allt annat.

Nu ska jag gå o tröstäta lite innan jag lyssnar på Karlavagnen o försöker sova.

Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja visst är det konstigt att dom inte kan öppna kylen själva. Du får allt ha en kurs med dom...fniss. Kan tro att det är tufft att få allt att gå ihop ibland.
Du får ta & hitta på nåt kul eller egen tid nu när Jonas kommer hem. Ta hand om dig själv en stund.
Kram Maria. Kruse hälsar oxå

2007-08-11 @ 03:19:59
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är absolut inte ensam om att känna så! Just nu har jag min karl hemma, men jag kommer allt för väl ihåg hur det var när han arbetade bort, inte kul alla dagar! ...går det sönder ngt med huset eller bilen, så blir det såklart när dom är borta!
Trodde förresten att jag var ensam att lyssna på toka som ringer in till Karlavagnen! Hi hi

2007-08-11 @ 18:02:06
Postat av: Helèn

Maria:Tog faktiskt en ridtur idag själv, men fick söka skydd hos Sussi G när himlen öppnade sig. Ganska skönt att bara sitta och surra bort en stund.
Anonym: Ibland skäms man faktiskt när dom ringer dit.

2007-08-12 @ 15:40:57
URL: http://helenberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0